نظر خودتان را ارسال کنید

کوچک نمایی
بزرگ نمایی
بستن
برگشت به عقب
پاسخگویی آنلاین
متن سوال: 
با سلام و با تشکر از پاسخ شما سوالي داشتم در مورد نگاه و لمس شهوت اميز به همجنس که ايا حکم به گناه لواط است يا خود گناهي ديگر به حساب مي ايد

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم لواط انجام عمل جنسى بين دو جنس مذکر است به گونه اي که دخول در دُبر محقق بشود واسم ديگرش هم جنس بازي است، و به نظر برخي هر گونه بهره جنسي نيز لواط شمرده مي شود و چنين تعريف کرده اند که لواط به کسر لام عبارت است از بهره گيري جنسي مرد از مرد، هر چند دخول انجام نشود. پس هر نوع همجنس گرايي در اسلام و همه اديان الهي حرام است . لواط از گناهان بزرگ است. شخصى که مرتکب اين عمل شنيع مى‏شود، از نظر خدا و رسول او و ملائکه مورد لعنت واقع مى‏شود و اگر در حال بلوغ و يا اختيار، اراده و عقل مرتکب اين عمل شده باشد و بدون توبه واقعى مرده باشد، عذاب او شديد خواهد بود. پيامبر اکرم(ص) مى‏فرمايد: «وقتى که لواط ‏کننده در قبر نهاده شد بيشتر از سه روز باقى نمى‏ماند و خداوند او را ميان قوم هلاک شده لوط پرتاب مى‏کند و روز قيامت هم با آن قوم ستمکار محشور مى‏شود» ، (ميزان‏الحکمه، ج 11، ص 5369). حال اگر هر دو يا يکى بالغ بوده و عمل لواط در نزد حاکم شرع يا با اقرار و يا شهادت شهود، ثابت شود، بايد حد شرعى بر او جارى گردد و حد آن به يکى از چند صورت است: الف) کشتن با شمشير و امثال آن، ب ) سوزاندن، ج ) دست و پاى او را بسته و از کوه پرتاب کنند، د ) سنگسار کردن، ه ) خراب کردن ديوار بر روى او. البته هر کدام را حاکم صلاح بداند، اجرا مى‏کند و اين در صورتى است که دخول محقق شده باشد. اما اگر دخول نکرده باشد، حد آن صد ضربه شلاق است. حال اگر قبل از شهادتِ شهود توبه کند، حد ساقط مى‏شود؛ ولى اگر لواط کننده و مفعول يا يکى از آنها بالغ نبوده‏اند حد جارى نمى‏شود؛ بلکه اگر نزد حاکم ثابت شود تأديب مى‏شوند و چون بالغ نبوده‏اند، گناهى در نامه عمل آنها نوشته نمى‏شود ، V(تحريرالوسيله، ج 4، ص 198 و 199). کسى که خداى ناخواسته با پسرى عمل لواط انجام داده، اگر يقين دارد که هنگام عمل حتي قسمت کمي از آلت داخل در دبر شده است، خواهر و دختر و مادر لواط دهنده بر لواط کننده حرام است، ولى دختر و مادر فاعل بر مفعول حرام نيست. بله، اگر عمل لواط به صورت متقابل انجام شده باشد؛ يعنى، هر يک هم فاعل بوده و هم مفعول، ازدواج با افراد مذکور براى هر دو حرام است. اما اگر لواط به حدّ دخول نرسيده و فقط در حد تفخيذ انجام گرفته و يا اگر الان شک دارد که آيا لواط همراه با دخول بوده يا به صورت تفخيذ انجام شده، افراد مذکور حرام نمى‏شوند و ازدواج با آنها مانعى ندارد. موفق و پيروز باشيد.

نوع سوال: 

4 + 0 =

جدول زمان بندی حضور کارشناسان

 

ارسال سوال

پربازدیدترین ها