استفاده از ظرفیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بعنوان محور پدافند غیر عامل در زیارت

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بعنوان محور پدافند غیر عامل در زیارت

استفاده از ظرفیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بعنوان محور پدافند غیر عامل در زیارت

جلسه معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری با ریاست و کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی خراسان رضوی برگزارشد.

حمزه واقعی رئیس مرکز ملی پاسخ گویی نمایندگی خراسان رضوی با بیان ظرفیت های پاسخ گویی، بخشی از توانمندی های مرکز در حوزه تولید و توسعه نرم افزاری، ارزیابی های چند سطحی علمی و آموزش های کاربردی و آموزش های مهارتی در حوزه پاسخ گویی دینی را نیز ارائه و آمادگی مرکز را برای همکاری های بین سازمانی برای داخل استان و کار ویژه های استان اعلام کرد.

وی اظهار داشت کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی نژاد ظرفیت بالقوه و بالفعل است و اینجا قرار است سر خط فرهنگی برای کشور باشد و طراحی و مهندسی برنامه های فکری و فرهنگی،هنری و رسانه ای کشور بناست اجرا شود.

ایشان در ادامه افزود شبکه بین المللی اجتهاد در سه نسخه انگلیسی،عربی و فرانسه مشغول به فعالیت است،که در حال پیگیری برای پنج نسخه هستیم.

جامعه هدف جامعه نخبگانی و جهان اسلام  و بعد هم کشور های اروپایی است و در واقع مبانی فقهی و اجتهادی حضرت امام(ره)و مقام معظم رهبری است.

در این مجموعه کارهای فکری،فرهنگی و رسانه ای با هم همپوشانی دارد و ما بسیاری از کلان پروژه های کشور رو با سه مجموعه پیش می بریم.

درادامه محمد حسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  در این دیدار استفاده از ظرفیت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی را بعنوان محور پدافند غیر عامل در توسعه و تعمیق زیارت و  فرهنگ رضوی مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: غنای دینی و فرهنگی حاکم در این مرکز بدون شک بر مبنای علمی استوار است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بر شمردن اهمیت این مبنا، افزود: فعال شدن درگاه زیارت در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی و استفاده از برد و توان کارشناسی و علمی این مرکز به بعد عملیاتی مقوله زیارت از باب فرهنگی و رفاهی یاری می رساند.

واحدی اظهار داشت: کارگروه ملی زیارت و کمیته زیارت در مجلس دو ظرفیتی است که در سطح ملی برای تقویت و پیشبرد اهداف زیارت احیاء شده و در ادامه افزود: سعی بر این است که فراکسیون زیارت نیز در مجلس محقق گردد.

وی با اشاره به راه اندازی بنیاد خادمان رضوی، سامانه جهاد خدمت، طرح زیارت گروهی مبداء به مبداء، طرح مهر درخشان رضوی، طرح معین الضعفا، افتتاح آزمایشی رادیو زیارت، مطالعه بر روی شبکه ملی زیارت، خبرگزاری فرهنگ رضوی، کارخانه تولید انبوه غذای حضرت، انعقاد چندین تفاهم نامه در عرصه های خدماتی آموزشی فرهنگی و رفاهی و ... از حرکت رو به جلوی اهداف مبتنی بر ترویج فرهنگ رضوی ابراز خرسندی نمود و گفت: هنوز در اول راه هستیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: آمادگی خود را برای بهره مندی از تمام ظرفیت های علمی و عملی جهت رسالتی که در قبال تعمیق فرهنگ رضوی داریم اعلام می نماییم.

لزوم تعمیم و توسعه اقدامات فرهنگی زیارت از زائر محوری به زائر و مجاور محوری، استفاده از ظرفیت رسانه در تبلیغ فرهنگ رضوی و خنثی نمودن محتوای رسانه های معاند، تدوین برنامه برای کودکان و نوجوانان زائر، تسهیل خدمات درمانی زائر، احیاء گفتمان فرهنگ رضوی از مهمترین مواردی بود که در این جلسه پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تقویت فرهنگ میزبانی، ارزشیابی مناسبت های مذهبی، رفع شبهات دینی زائران، تبیین و تبلیغ احکام زیارت برای زائران و ... از جمله مواردی است که مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برای مهندسی فرهنگی آن اعلام آمادگی کرد.

در پایان مقرر شد موضوع زیارت در دستور کار مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی قرار گرفته و از ظرفیت فکری، فرهنگی، پژوهشی، نرم افزاری و سخت افزاری این مرکز در قالب یک تفاهم نامه اجرایی استفاده شود.

استفاده از ظرفیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بعنوان محور پدافند غیر عامل در زیارت

تصویر admin
نویسنده / مترجم: admin

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
12 + 5 =

پربازدیدترین ها