چرا دختران باکره اعدامی قبل از اعدام بکارت گرفته می شود؟

متن سوال: 
چندي ميشود که من يک سوالي برايم پيش آمده که نمي دانم راست است يا دروغ خواهشن حتي اگر اينکار نمي شود طبق دين اسلام و مذهب شيعه جوابم را بدهيد چون همگان از جواب دادن تفره مي روند. اگر دختري باکره به هر جرمي به زندان برود و حکمش اعدام باشد آن را اعدام ميکنند. لازم به ذکر است در چندين جاي مختلف خواندم که نوشته شده بود دختران باکره به بهشت مي روند و خداوند آنها را مي بخشد. حال بعضي از علما مي گويند اگر دختر باکره اي جرمي مرتکب شود که محاربه يا مفسد شناخته شده حکمش بر طبق دين اعدام است من نيز با توجه به باکره بودنشان که به بهشت ميروند گفتم پس اعدام چه فايده دارد که جوابي شنيده ام که نمي دانم راست است يا دروغ گفتند:دختران باکره را در شب قبل از اعدام به نکاه در مي آوريم ومهريه براي آنها تعيين ميکنيم که بعد از اعدام به خانواده آنها تقديم ميکنيم. حال اين سوال مطرح است دختري که فرداي ازدواجش اعدام ميشود مطمعنا دوست ندارد به نکاه کسي که نميشناسد درآيد و پدر يا جد پدري آن نيز اين اجازه را نمي دهد که دخترش را به نکاه در بياورند.حال حکم در اينجا چيست.

سلام وقت شما بخير اين مسئله که در مجازات دختر باکره پيش از قصاص و کشته شدن، بکارت او گرفته مي شود، يک تهمت آشکاري است که از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب کاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند.

در صورتي که دختر باکره عمدا مرتکب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حکم قصاص با همان حالت باکره بودن جاري مي شود. هر کسي که محکوم به قصاص گردد، با همان حالتي که محکوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي شود. فرق نمي کند دختر باکره باشد يا غير باکره.(1)

به علاوه بهشت رفتن، نتيجه ايمان و عمل صالح است. بدون ايمان و عمل صالح، کسي به بهشت نمي رود. اين که اگر دختر باکره در زمان دوشيزگي بميرد، مستقيما به بهشت مي رود، با مبناي فوق نمي سازد و در منابع ديني هم چنين چيزي وجود ندارد.

پي نوشت:

1 . امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دار العلم‏، قم، ج2، کتاب القصاص، م 49.

سوالات مرتبط

حکم عقد دختر باکره بدون اذن پدر چیست؟

دختر خانمی که پدر و پدر بزرگ خود را از دست داده است برای ازدواج باید اذن بگیرد یا نه؟

دختری که مادر زادی پرده بکارت ندارد آیا می تواند با پسرها رابطه داشته باشد؟

آیا ولایت پدر بر دختر در امر ازدواج، با شأن و حقوق زن سازگار است؟

 

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها