نشانه های ظاهری فرد خود ارضا کننده را توضیح بدهید

متن سوال: 
باسلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما نشانه هاي ظاهري خودارضايي چيست؟يعني چگونه مي توان فهميد فردي خودارضايي مي کند ياخير؟لطفا راه ها و نحوه ترک آن را نيز توضيح دهيد.اميدوارم پاسخ شما مرا در ياري رساندن به فرزندم راهنما باشد. با تشکر

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم

نشانه هاي ظاهري خودارضايي به تناسب افراد متفاوت است و اين گونه نيست که همه افراد به يک سبک عوارض ظاهري خودارضايي را نشان دهند چه بسا پسري که ده و پانزده سال خودارضايي مي کند. ولي به هيچ وجه در چهره اش عوارض خودارضايي نمايان نيست و چه بسا پسراني که حتي يک بار هم به اين رفتار نا پسند مبادرت نورزيده اند.

ولي عوارض ظاهري مانند گودي چشم ضعف قوه بينايي و ...دارند. شما بهتر است به جاي واکاوي دراين مساله و احيانا گمانه زني هايي آسيب زا صرفا به پيشگيري يا درمان غير مستقيم آن همت گماريد.

بدين منظور مي توان از معلم پرورشي يا ديني يا ساير مسئولان مدرسه خواست که به صورت عمومي يا خصوصي به بحث در زمينه عوارض خودارضايي و راه کارهاي ترک آن بپردازند بر فرض اين که شما يقين پيدا کنيد که فرزند تان خودارضايي دارد باز از دست شما به عنوان پدر کار چنداني ساخته نيست و باز از طرق غير مستقيمي که در پيش گذشت بايد به آن همت گماريد

در هر صورت توصيه مي شود ضمن قوي کردن ارتباط خود با مسئولان مدرسه بستري براي بيان مسائل پيشگيرانه يا درمانگرايانه دز زمينه خودارضايي و ساير آسيب ها مانند رابطه با جنس مخالف وب گردي استعمال سيگار و ....... فراهم آوريد اگر مسئولان مدرسه از اين امر سرباز زدند يکي از اعضاي فاميل يا اشنايان مانند عمو و دائي و... يا هر کسي که شما صلاح مي دانيد مي توانند به صورت سر بسته به بيان پشت پرده آسيب هي فردي اجتماعي فرار روي فرزندتان بپردازند راه کارهاي ترک خودار ضايي در سايت امده است.

در پايان توصيه مي شود براي اطلاع از آسيب هاي خودارضايي و دستور العمل كاربردي درمان آن و همچنين  اطمينان بيشتر به درمان پذير بودن اين عارضه، به مقاله ديگر همين سايت با نام<<آسیب های خود ارضایی (إستمنا) چیست و راه درمان آن چگونه است؟>> مراجعه نمایید.

موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها