می‌‌گویند اسلام (حال خوب) را قبول دارد. درست است؟

متن سوال: 
در دین اسلام هم آمده است اَلّلهُمَّ غَیِّر سُوءَ حَالِنا بِحُسنِ حالِک. یعنی خدایا حالت بد ما را به حال خوب تغییر بده، پس اسلام هم حال خوب را قبول دارد. درست است؟

#حال_خوب
#معنویت‌های_کاذب4

اَلّلهُمَّ غَیِّر سُوءَ حَالِنا بِحُسنِ حالِک (1)
معیار حال خوب داشتن چیست؟ چه بسا اموری در جامعه اسلامی انجام پذیرد که با تعبیر (حال ما را بد می‌کند) از طرف عده‌ای مورد هجمه قرار ‌گیرد. جنگ در سوریه حال عده‌ای را بد کرده است. جنگ‌های زمان حضرت علی‌ع هم حال خیلی از مردم را بد کرده بود و با حضرتش همراهی نکردند! معیار شناخت حال خوب حقیقی چیست؟
یکی از مهمترین خطرات عرفان‌های نوظهور تطبیق آموزه‌های آن‌ها با مضامین دینی است. به عنوان نمونه در مورد حال خوب داشتن از دعای اَلّلهُمَّ غَیِّر سُوءَ حَالِنا بِحُسنِ حالِک استفاده می‌شود. اما در این فقره از دعا #حال_خوب به صورت مطلق بیان نشده است. تعبیر (حُسنِ حالِک) است. یعنی ای خدای عزیز من آن حال خوبی را می‌خواهم که نشات گرفته از تو باشد. پس معیار #حال_خوب آن حالی است که خدا و ائمه ع آن را تایید کنند نه آن حال خوبی که من آن را بر خواسته خدا مقدم کنم.
اما در عرفان‌های نوظهور بسیاری اوقات معیار #حال_خوب انسان است. ببین حال تو با چه چیزی خوش است همان را انجام بده. دین و جامعه در این نگاه اهمیتی ندارد!
هر چیزی را نباید چشم بسته پذیرفت و انتشارش داد. دقت کنیم
1.البلدالأمين، كفعمی ابراهيم بن على عاملى كفعمى‏ ص۲۲۲

این کانال را به والدین و جوانان معرفی کنید
#پرسش_و_زندگی
https://eitaa.com/eporsesh

پربازدیدترین ها