منی در زنان به چه صورت است و یک زن چگونه بداند غسل برای او واجب شده است یا نه؟

متن سوال: 
با سلام سلام خسته نباشيد من دختري هستم که تازه نامزد کردم ولي يه مشکل اساسي دارم وقتي نامزدم به من دست ميزنه يا ميبوسه يا.... احساس ميکنم ترشحاتي از من خارج ميشه که با هم متفاوتند بعضي ابکي و چسبناکند و بعضي هم سفيد رنگ و ژله اي و کمي چسبناک هستند الان نميدونم براي کدوم از اين ترشحات بايد غسل کنم خواهش ميکنم هرچه زودتر منو راهنمايي کنيد از بس حموم رفتم و غسل کردم خانواده ام دارن بهم شک ميکنن از سايت بسيار خوبتون خيلي ممنونم

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم

زن با دو چيز جنب مي شود و هرگاه جنب شود بايد غسل جنابت کند:

1 بوسيله داخل شدن آلت تناسلي مرد به جلو يا عقب زن که اگر به اندازه ختنه گاه يا بيشتر داخل شود زن و مرد هردو جنب مي شوند گرچه مني خارج نشود.

2-بيرون آمدن مايعي در اوج لذت . اگر زن بر اثر تحريک هاي جنسي به قدري تحريک شود که به اوج لذت و شهوت جنسي برسد و در آن حال مايعي از او خارج شود جنب مي شود و آن مايع نجس است وبايد غسل جنابت کند . و اگر به اوج لذت نرسد و مايع خارج شود و يا به اوج لذت برسد ولي مايعي خارج نشود و يا شک کند که مايعي خارج شد يا نه جنب نمي شود و غسل لازم نيست.

به ديگر سخن زن اگر يقين به خارج شدن مايع درحال اوج لذت پيدا کند جنب مي شود و اگر يقين پيدا نکند جنب نمي شود. بنابراين مواقعي که زن بر اثر تحريک هاي شهواني مقداري لذت مي برد و در آن حال رطوبتي از او خارج مي شود چون به اوج شهوت نرسيده جنب نمي شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمي کند.(1)

اوج لذت و شهوت به حالتي گفته مي شود. که در آن حال معمولا انسان از خود بي خود مي شود و لذت زيادي مي برد و مني بيرون مي ريزد. و بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليه شدن و ارضامي کند و حالت شهوتش تمام مي شود و بدنش سست مي شود و حالت تحريک آميزي که قبل از تخليه شدن داشت ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين که انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد ولي وقتي غذا خورد و سير شد ديگر ميل به غذا ندارد.

سوالات مرتبط

اگر رابطه جنسی زن وشوهر جلو آینه باشد یا فیلم تهیه شود و فقط زن وشوهر ببینند اشکالی دارد؟

آیا با غسل حیض نماز صحیح است یا خیر؟

 

پي نوشت:

1. آيت الله بهجت استفتا آت ج1 سوال 705 و812.

موفق و پيروز باشيد.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها