مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مخدوم رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ، حجت الاسلام والمسلمین مسعودی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مقامات و مسئولین دفترتبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی استان در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مسعودی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب و عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، موفقیت یک سازمان و نهاد فرهنگی را معطوف به وجود سه مزیت نسبی دانست و بیان کرد: داشتن یک استراتژی مشخص و معین در عرصه اهداف، اسناد و افق های سازمانی می تواند یکی از عوامل موثر در مزیت یک نهاد فرهنگی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی  توجه و رصد تغییرات موثر در بعد زمان و مکان و شناسایی فرصت ها و تهدید ها و تبدیل تهدیدها به فرصت ها را عامل موثر در چابک سازی سازمان به عنوان دومین عامل موفقیت دانست و گفت :آینده نگری و قدرت حدس و پیش بینی بالا نسبت به آینده و قرار دادن جریان راهبردی سازمان در مسیر تحولات مطلوب سازمان نیز به عنوان سومین عامل موفقیت ذکر گردید.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: با یک نگاه اجمالی به هویت و شناسنامه دفتر تبلیغات اسلامی که مبتنی بر مولفه های ارزشی و خاستگاه ارزشمندی همچون حوزه علمیه می باشد وجود سه عامل راهبردگرایی و چابکی در سازمان و آینده نگری را مزیت دفتر تبلیغات اسلامی بعنوان یک سازمان استراتژیک دانست و بیان داشت توجه جدی به مسائل محیطی و اجتماعی و مسائل معطوف به نیازهای نظام اسلامی در کنار فعالیت های دانش بنیان از مزیت های ویژه دفتر تبلیغات اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی هم افزایی و فعالیت بر اساس یک جریان متحد و یکپارچه و اندیشیدن به تغییر وضعیت ها به منظور بهره مندی بیشتر از مدل ها و ایده های جدید و برنامه ریزی برای رسیدن به وضعیت های مطلوب تر در سازمان را از شاخصه های راهبردگرایی و چابکی و آینده نگری سازمان دانست. 
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین مخدوم رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی  در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین عیسی نژاد ، حضور آقای حمزه واقعی را به عنوان یکی از مدیران حوزه فرهنگ  را تبریک گفت و تصریح کرد: قطعاً برگزاری اینگونه مراسم و مناسبت‌ها نیز نه به عنوان مراسم تودیع و معارفه  بلکه به نوعی جابجایی مسئولیت هاست.
شایان ذکر است در پایان این مراسم حکم انتصاب سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی  به آقای حمزه واقعی اعطاء و با اهدای لوح تقدیر از تلاش های حجت الاسلام و المسلین عیسی نژاد تشکر و قدردانی شد.

مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی برگزار شد

تصویر admin
نویسنده / مترجم: admin

دیدگاه‌ها

تصویر admin

تعابیری که درباره صحیح بودن یا نبودن عبادات به کار برده می شود، دو معنا می تواند داشته باشد. یک معنای آن بطلان و بی اثر بودن عبادت است و یک معنای آن عدم وجود اثر مطلوب است هر چند آثار دیگر بر آن مترتب باشد.

 

به عنوان مثال در روایات بیان شده است که هر کس شراب بنوشد، تا چهل روز نماز او قبول نمی شود.[۱] چنین تعابیری معنای دوم را دارند. یعنی کسی که شراب خورده، هر چند باید نماز بخواند و نمازی که او می خواند از نظر فقهی نیز صحیح است و نیازی نیست بعدا آن را قضاء نماید، اما چنین نمازی نمی توان آن عروج به آسمان ها را به همراه داشته باشد.

 

حال وضعیت کسی که نماز نمی خواند و روزه می گیرد نیز چنین است. نماز نخواندن روزه را باطل نمی کند. همان گونه که دروغ و غیبت و ... روزه را باطل نمی کند. مبطلات روزه تنها مواردی چون خوردن و آشامیدن و ... است که در قالب ۹ مورد در رساله ها بیان شده اند. اما طبیعتا کسی که نماز نمی خواند، بندگی خدای متعال را به نحو شایسته انجام نمی دهد. و از این جهت و به این معنا می توان گفت روزه او باطل است یعنی اثر مطلوب را ندارد.

 

و روزه گرفتن این چنین قطعا بهتر از ترک کردن آن است. در واقع نباید نگاه صفر و صد داشت و گمان نمود حال که فرامین الهی را در بعضی موارد انجام نمی دهیم، پس بهتر است یک مرتبه کافر شویم! انسان هر مقدار که فرامین الهی را انجام دهد، امید نجات برای او بیشتر می شود و اینکه خدای متعال او را ببخشد، تقویت خواهد شد. وعده ای که خدای متعال آن را بیان نموده و فرموده:

«وَ آخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً عَسَى اللَّهُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ[توبه/۱۰۲] و گروهى دیگر، به گناهان خود اعتراف كردند و كار خوب و بد را به هم آمیختند امید مى ‏رود كه خداوند توبه آنها را بپذیرد به یقین، خداوند آمرزنده و مهربان است!»

و باید در نظر داشت که هر بندگی سبب نورانیت قلب می شود و هر گناه سبب تاریکی آن می گردد. و برای اینکه قلب به وضعیت مطلوب برسد، باید بر حجم بندگی ها افزود و از گناهان کم کرد. و ناامیدی از رسیدن به وضعیت مطلوب نیز خود از وسوسه های شیطان، و از گناهان بزرگ است که انسان همیشه باید به خدای متعال و عنایات او امید داشته باشد و بداند تا زمانی که در این دنیا حضور دارد، فرصت جبران و بازگشت از خطاها برای او وجود دارد.

 

[۱]. تحف العقول ص: ۲۰۳.

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
5 + 6 =

پربازدیدترین ها