مسائل اقتصاد در خانواده

#زندگی_مشترک
#زندگی_اقتصادی

توصیه های اقتصادی

شوهری که وضع مالی خوبی دارد باید خانواده را در وسعت و راحتی قرار دهد،وبا این حال مراقب باشد که آنها را بدعادت نکند و افراد مصرف گرا بار نیاورد.

قناعت و بجا خرج کردن گنجی است که تمام شدنی نیست،(القناعه کنزلاینفد)

قرض گرفتن و قرض دادن باید بدون ربا و سود باشد، والا حرام است و گناه می باشد.
زنان نیازهای خود وخانه را بطور صحیح در زندگی اعلام کنند،اینکار باعث می شود که شوهر تلاش بیشتر و مناسبتری داشته باشد،قناعت بیش ازحد و بیان نکردن نیازها، شوهر را بدعادت می کند و زن را به مرور در حاشیه زندگی قرار می دهد.فداکاری فقط نخواستن و نگفتن نیاز نیست.تنبل نکردن شوهر، نوعی هوشیاری و سیاست زندگی است.
تهیه وسائل و آنچه در زندگی کاربرد دارد فقط بر اساس معیار نیاز و کارائی باید باشد نه چشم و هم چشمی.عرفا و اهل معنا و صاحبان دل می گویند بسیاری ازوسائلی که در زندگی کارائی ندارد وچندین سال یک بار هم بکار گرفته نمی شود،می تواند مانع خیر،برکت ومانع افزایش رزق در زندگی شود.وسیله یا باید استفاده شود و یا باید به دیگری فروخته و یا انفاق شود.فرهیختگان دیگر کشورها نیز می گویند باید خانه را از وسائل اضافی و غیر ضروری پاک کرد چون انرژی منفی دارد(فنگ شوئی).
ادامه مطالب توصیه های اقتصادی

همانطور که بارها گفته شده پول برای انسان است نه انسان برای پول،قرار است پول به انسان خدمت رسانی کند نه انسان در خدمت پول باشد.در روایتی حضرت علی علیه السلام می فرمایند:( تا پول را خرج نکنی به تو نفع وسودی نمی رساند).
اگرشوهربه والدین خود خدمت رسانی نقدی ویا کالائی دارد نباید فراموش کند که زن و بچه خود مقدم هستند و نباید به آنها ظلم شود.واگر زن به والدین خود کمک مالی و کالائی از اموال شوهردارد، فراموش نکند که رضایت شوهر لازم است واگر از اموال خود خرج می کند هماهنگی با شوهردر استحکام روابط موثر است.
خوب است شوهر مبلغی را به همسر و بچه ها اختصاص دهد تا لازم نباشد هر لحظه وبرای هر چیز کوچکی مراجعه کنند و مطالبه پول نمایند.بخل و خساست می تواند زن و بچه را به انحراف بکشاند.

مطالب ما در کانال زیر دنبال کنید
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی

https://eitaa.com/eporsesh

مسائل اقتصاد در خانواده

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
4 + 14 =

پربازدیدترین ها