معیار های ازدواج 3


#ازدواج‌
#معیارها

- معیار دیگر میل و اشتیاق است گاهی از لحاظ عقاب و منطقی طرف مقابل پذیرفتنی است و ایراد خاصی ندارد ولی شخص میلی به او ندارد عقلا مورد پسند همگان است ولی از لحاظ عاطفی و دل مورد پذیرش نیست. در این مواقع نمی توان تمایل و شور ازدواج را نادیده گرفت. دل و عقل در کنار هم مکمل هم هستند.
- توجه داشته باشیم که میل اقسام و انواع مختلفی دارد. گاهی هردو خانواده تمایل به وصلت و ازدواج دارند ولی دختر یا پسر یا هردو چنین میلی ندارند. گاهی یک خانواده تمایل دارد و خانواده دیگر تمایل ندارد. گاهی دختر و پسر تمایل دارند و خانواده ها اصلا تمایل ندارند. بهترین حالت این است که تمایل دختر و پسر در افق تمایل خانواده ها باشد تا دچار عروس تحمیلی و یا داماد تحمیلی نشویم که هر کدام مشکلات خاص خود را دارد.
- دختر و پسر نباید تحت تاثیر غیر منطقی اشتیاق اطرافیان قرار گیرند و با این که خود شور و شوقی به ازدواج ندارند به وصلت با شخص خاصی تن دهند.ازدواج انتخابی است برای یک عمر.لذا دقت زیادی می طلبد.
- در انتخاب شخص برای ازدواج توقع نداشته باشیم که از همان ابتدا علاقه شدید وجود داشته باشد.زیرا محبت و علاقه ریشه ازدواج نیست بلکه میوه ازدواج است.یعنی علاقه به تدریج ایجاد می شود و شدت می گیرد.بدون علاقه نباید ازدواج کرد ولی توقع محبت شدید در ابتدا آشنایی توقع صحیحی نیست.
ادامه دارد ..

ارسال سوالات از طریق "اپلیکیشن پاسخگو

cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید

#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی

https://eitaa.com/eporsesh

معیار های ازدواج 3

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
6 + 13 =

پربازدیدترین ها