نکات بعد عقد چیست؟


#ازدواج
#بعد_از_عقد

بعد از خواستگاری و تحقیقات واجرای صیغه عقد، دوران شیرین نامزدی وعقد شروع می شود، شیرینی این دوران وابسته به چند مطلب است:

1. معاشرت و رفت و آمد با خانواده دخترروی حساب و برنامه ریزی باشد واززیادروی خودداری شود.معمولا ازعصر وغروب پنج شنبه تا جمعه شب یا شنبه صبح داماد در منزل خانواده عروس است واین کار هر هفته تکرار می شود.

2. گاهی اگر در بین هفته(غیر از پنج شنبه و جمعه) مناسبتی و یا تعطیلی باشد داماد مشتاق به خانه عروس سری می زند ومعمولا خانواده عروس منتظر و پذیرا او هستند.البته همیشه با تلفن یا پیامک از قبل آمدن خود را اطلاع می دهد و بی خبر وارد بر آنها نمی شود.

3. اصل آن است که همیشه داماد خانه عروس برود اما آمدن عروس به خانه داماد بعد از مدتی از عقد، آن هم با مهمانی پاگشا شروع می شود.یعنی عروس رسما بهمراه خانواده دعوت می شود وبه افتخار او در خانواده داماد مهمانی برگزار می شود.

4. بعد از مهمانی پاگشا، گه گاهی عروس به خانه داماد می رود فقط نباید در رفتن و ماندن در خانه آنها زیاده روی کند زیرا به سرعت حریم ها شکسته می شود و مشکلات شروع می شود.

5. هرچقدرخانواده عروس و یا خانواده داماد بر ماندن و زیاد رفتن به منزلشان اصرار کنند نباید احساساتی شد وافراط را در پیش گرفت، بلکه ضمن تشکر و قدر دانی باید اعتدال در معاشرت را از دست نداد.

ادامه دارد .....

مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی

https://eitaa.com/eporsesh

نکات بعد عقد چیست؟

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
3 + 3 =

پربازدیدترین ها