بعد از گذشت پنج روز از اتمام پريودي لک کوچکي در ادرارم ديدم ايا نماز دارم ؟

متن سوال: 
با عرض سلام من قائدگي هفت روزه دارم الان بعد از گذشت پنج روز از اتمام پريودي لک کوچکي در ادرارم ديدم ايا نماز دارم ؟ ممنون

سلام علیکم
در فرض سوال که اين لک، در زماني ديده شده است که دهروز کامل از شروع پريودي شما گذشته بود (هفت روز پريودي طول کشيد، پنج روز هم پاک بوديد که نتيجه اش اين مي شود که اين لک در روز دوازدهم از ابتداي پريودي شما ديده شده) و از اتمام پريودي گذشته نيز دهروز کامل نگذشته بود بايد عرض کنيم:
1- اين لک استحاضه است.
2- با تشخيص نوع استحاضه و انجام اعمالش بايد نمازهاي خود را به جا مي آورديد.
3- استحاضه فقط دو قسم است: قليله و کثيره:
استحاضه قليله ان است خون، آن را آلوده نمايد ولي از طرف ديگر خارج نشود، خواه خون در پنبه فرو رود يا نه . و استحاضه کثيره آن است که خون در پنبه فرو رود و از آن بگذرد و جاري شود. (مساله ي 393 رساله ي محشا)
4- در استحاضه قليله بنابر احتياط واجب زن براي هر نماز يک وضو بگيرد و واجب است از سرايت خون به ساير اعضا جلوگيري کند اما عوض کردن پنبه و دستمال واجب نيست هر چند احتياط است. (مساله ي 394 رساله ي محشا)
5- در استحاضه کثيره واجب است سه غسل انجام دهد: يک غسل براي نماز صبح و ديگر براي نماز ظهر و عصر و سوم براي مغرب و عشا و بايد ميان اين نمازها جمع كند و احتياط مستحبّ آن است كه علاوه بر غسل، براي هر نماز يك وضو بگيرد، قبل از غسل يا بعد از آن.
(ذيل مساله ي 396 رساله ي محشا)

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها