حکم شرعی کاشت ناخن را بیان کنید؟

متن سوال: 
حکم شرعي کاشت ناخن را بيان کنيد؟

سلام وقت شما بخير
آيةالله العظمي بهجت: ?- شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل اين کاشتن جايز نيست، چون اضطرار ندارد.
?- در وضو و غسل اشکال پيدا مى شود و در داخل وقت نماز، ضايع نمودن امر واجب محسوب مى شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتياط است؛ ولى اگر اين کار را کرد و هنگام وضو يا غسل امکان بيرون آوردنِ آن نبود، بايد در مسح و غسل عمل به جبيره کند.
آيةالله العظمي امام خامنه اي: کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زينت، بايد از نامحرم پوشانده شود. در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل بايد مانع ـ ولو با صرف هزينه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه مي‌داند امکان برطرف‌کردن آن نيست و يا رفع آن با مشقّت غير قابل تحمّل همراه بوده و يا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز بايد وضو يا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به اين کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را بايد به‌صورت جبيره انجام دهد(يعنى با دست مرطوب مانع را مسح نمايد)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌هاي بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبيره باطل خواهد بود.
آيات عظام: سيستاني، نوري همداني: کاشت ناخن جايز نيست و حرام هست.
منبع سؤال از دفتر معظم له
آيةالله العظمي صافي گلپايگاني: کاشتن ناخن به صورتي که براي وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولي چنانچه شخصي مرتکب اين عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعي را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبيره انجام شود و احتياطاً تيمّم هم کند.
منبع پايگاه اينترنتي دفتر معظم له
آيةالله العظمي مکارم شيرازي: کاشت ناخن حرام هست مگر اينکه ضرورت داشته باشد و در صورت ضرورت وجود ناخن مذکور در حکم جبيره خواهد بود و بايد وضو و غسل جبيره انجام شود.
منبع سؤال از دفتر معظم له
آيةالله العظمي وحيد خراساني: کاشت ناخن جايز نيست و حرام هست و اگر کسي اقدام به چنين کاري کرد بايد ناخنها را بکند ولي اگر کنده نشد بايد وضو و غسل را به صورت جبيره انجام دهد و سپس احتياطاً تيمم هم انجام دهد و پس از کنده شدن و رفع ناخنهاي کاشته شده بايد نمازهائي را که قبلاً با داشتن آن ناخنها بجا آورده اعاده کند.
منبع سؤال از دفتر معظم له
آيةالله العظمي سبحاني: کاشت ناخن جايز نيست و حرام هست و اگر کسي معصيت کند و اقدام به کاشت ناخن کند بايد وضو و غسل جبيره انجام شود و احتياطاً تيمّم هم انجام دهد.
منبع سؤال از دفتر معظم له
آيةالله العظمي مظاهري: کاشت ناخن في نفسه جايز نيست و حرام هست ولي اگر کسي معصيت کند و اقدام به کاشت ناخن کند بايد وضو و غسل جبيره انجام شود.
منبع سؤال از دفتر معظم له

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها