خانواده همسرم نجس پاکی را رعایت نمی کنند؟!

متن سوال: 
خانواده همسرم، نسبت به نجاست ها نظير خون و ادرار بچه زياد حساس نيستن، از طرفي خودم بسيار حساس بوده و از اين شرايط بسيار رنج مي کشم، با اين شرايط چه کنم؟ ( مثلا خوني را روي زمين ريخته را با تي تميز ميکنن، اگرچه که اهل نماز و روزه هستن)

سلام وقت شما بخير و عافيت

درسيستم آفلاين نام مرجع تقليد شما حضرت آيةالله مکارم شيرازي(حفظه الله) ثبت شده است، لذا ما هم طبق نظر فقهي ايشان ، پاسخ اين سوالتان را خدمت شما ارائه مي دهيم.
اگر خوني روي زمين سخت(نه شن و ريگ) ريخته باشد، براي تطهير آن همين که بعد از برطرف شدن عين نجاست(خون) يکبار با آب متصل به لوله کشي شهري يا آب قليل ، آن محل شسته شود ، پاک ميشود . پس چنانچه در آن مکارن،محل خروج آب وجود نداشته باشد بايستي غساله (باقيمانده آب ) را جمع کنيد. (1)

پس اگر خانواده همسرتان روش تطهير صحيح را نميدانند ، به آنان آموزش دهيد و اگر آنان طبق وظيفه و بطور صحيح عمل مي کنند اما شما دچار حساسيت شخصي و يا وسواس در اين زمينه هستيد بايستي به اين حساسيت زياد و يا وسواستان بي اعتنا باشيد. در مورد شيوه صحيح تعامل با خانواده همسرتان در اين موارد (و يا احيانا درمان حساسيت هاي نابجا) ، پيشنهاد ميشود با مشاوران اين سامانه گفتگو داشته باشيد. می توانید به صورت آنلاین با مشاورین ما در http://eporsesh.com/ گفتگو کنید.
(از اين پس تمام سوالات احکام خود را با ذکر نام مرجع تقليدتان در متن سؤال، ارسال بفرماييد)
(1) (با استفاده از رساله توضيح المسائل آيةالله مکارم"حفظه الله"،صص43،مسأله180)

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها