خوردن دنبلان(بیضه)گوسفند چه حکمی دارد؟

متن سوال: 
سلام خوردن بيضه گوسفند چه حکمي دارد؟ بعضي از دوستانم مي گويند هرس بيضه گوسفند را بخ.رد تا چهل روز نمازش قبول نيست!؟ لطفاً نظر برخي مراجع را ذکر کنيد.

بسم الله الرّحمن الرّحيم
سلام عليکم
حرام است ولي چنين چيزي صحت نداردکه تا چهل روز نمازش قبول نيست.

پانزده چيز از حيوانات حلال گوشت (و از جمله گوسفند) حرام است. يکي از آنها دنبلان است. (مسأله 2626، رساله حضرت امام خميني(ره))
خوردن دنبلان از نظر شرعي حرام است و از نظر پزشکي هيچ گونه خاصيت دارويي در زمينه اي که شما انتظار داريد، ندارد (برخلاف آنچه در بين مردم رايج است) يعني با خوردن دنبلان کليه مواد آندروژني تشکيل دهنده آن در معده و روده هضم و به مولکول هاي ساده اوليه شکسته مي شود و سپس وارد خون مي شود و مانند ساير مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرد. به علاوه داراي مواد زائد و آنتي ژن هايي است که به صورت عامل محرک و بيماري زا مي تواند در بدن عمل کند و عوارضي را به دنبال داشته باشد که به صورت دقيق و علمي مورد شناسايي قرار نگرفته است.
اين را بدانيد که اگر دنبلان از نظر پزشکي مفيد بود در دنياي غرب پيش از من و شما به آن روي آورده و در کتب مرجع پزشکي از آن به عنوان يک داروي موثر نام مي بردند. در حالي که در کتب پزشکي هيچ اثري از استفاده اين ماده به عنوان دارو وجود ندارد.
ميزان هورمون مردانه به عوامل متعددي شامل عوامل ارثي، محيطي و ... بستگي دارد و يک عامل خاص در کم و زيادي آن دخيل نيست.

برگرفته از پرسمان
انشاءالله عاقبت بخيربشويد.
التماس دعا

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها