دوسالی هست دانشجو هستم،در کلاس به خانمی علاقه مند شدم،الان هم کار درست حسابی ندارم که بخوام محکم پا پیش بذارم چه کنم؟

متن سوال: 
دوسالی هست دانشجو هستم،در کلاس به خانمی علاقه مند شدم، انگشتری در دستش دارد اما رفتار خانم های متاهل را ندارد و خیلی حجب و حیا دارد که بیشتر به ذهن می رسد مجرد است، الان هم کار درست حسابی ندارم که بخوام محکم پا پیش بذارم چه کنم؟

با عرض سلام و وقت بخير خدمت شما پرسشگر محترم

ازدواج امرى است مهم و سرنوشت ساز، كام يابى يا شكست درآن، در زندگى آينده تأثير به سزايى دارد، همسر خوب و موافق زندگى را قرين آرامش و آسايش مى كند و زمينه را براى پرورش استعدادهاى درونى و ترقى و تعالى فراهم مى سازد. برعكس، شكست در ازدواج موجب يأس و دل سردى مى شود و استعدادهاى درونى را از حركت و تكامل باز مى دارد. بنابراين بر هر جواني لازم است كه قبل از ازدواج كمال دقت و عاقبت انديشى را انجام دهد و سعى كند همسرى خوب و موافق بيابد.
قطعا شما به عنوان يک مرد جوان که احيانا هنوز موقعيت با ثبات اجتماعي و اقتصادي نيافته ايد (منظور موقعيت‌هاي آن چناني نيست بلکه همين اندازه که مسير پيش روي فرد مشخص باشد و برنامه روشن و معيني که بتوان به آن اعتماد کرد، داشته باشد) انتظار نداريد خانواده‌اي دخترشان را به شما بسپارند در حالي که هنوز معلوم نيست قرار است چه بکنيد و کجاي راه هستيد؟
اما در مورد سئوالي که پرسيده ايد، ابتدا شرايط يک ازدواج را براي شما بر مي شماريم و بعد در مورد سئوالات ديگز پاسخ مي دهيم.
براي تحقق ازدواجي موفق، بايد شما حتما يک سري شرايط را داشته باشيد که به شرح ذيل مي باشد:

الف) اين که به بلوغ هاي لازم رسيده باشيد. 5 نوع بلوغ براي ازدواج هر جواني لازم و ضروري است:
1- بلوغ جسمي: بلوغ جسمي به معناي رشد و رسيدگي اندام هاي مختلف بدن و فعاليت غدد مختلف است.
2- بلوغ عاطفي: به معناي توانايي درک احساسات ديگران و داد و ستد عاطفي است.
3- بلوغ ذهني: به معناي حل مسايل و مشکلاتي است که بر سر راه حيات خانوادگي قرار مي گيرد.
4- بلوغ اجتماعي: فرد بتواند با اتکائ به خود و بدون استمداد از ديگران از عهده انجام کارهاي خود در موقعيت ها و وضعيت هاي اجتماعي درآيد.
5- بلوغ اقتصادي: فرد توانايي تامين هزينه هاي زندگي خود، فرزند و همسرش را در 5 زمينه خوراک، پوشاک، آموزش، بهداشت و مسکن داشته باشد.
ب) سن ازدواج:
سن در ازدواج از دو نظر داراي اهميت است؛ يکي از نظر رواني و ديگري از نظر فيزيولوژيکي. انسان در فرايند رشد از نظر رواني در سنين مختلف داراي ويژگي هاي متفاوت است. سن شما براي انخاب همسر تا حدي اندك است و اگر مي شد انتخاب همسر را چند سالي به تاخير بيندازيد به همان نسبت احتمال موفقيت ازدواج شما بالاتر مي رفت. بسياري از پسران كه به ازدواج زود هنگام اقدام مي كنند معمولاً در ادامه از انتخاب اوليه و شتابزده خود پشيمان مي شوند و چاره اي ندارند كه يك عمر بسوزند و بسازند. ازدواج در سنين پايين به جهت كم تجربگي ممكن است باعث ضعف تدبير و مانع از مديريت بحران شود.
ج) هم کفو بودن
تناسب همتايي و كفو همديگر بودن از حساس ترين نكاتي است كه بايد در انتخاب همسر مورد توجه قرار گيرد و شامل تدين و ميزان پاي بندي به دستور شرع ، همتايي و هماهنگي فرهنگي و فكري، همتايي اخلاقي و پاي بندي به آداب اخلاقي، نزديك بودن انديشه هاي سياسي و اجتماعي، تناسب در زيبايي، تناسب مالي و سطح اقتصادي
و ...
پس با توجه به اين که فعلا شما بعضي از شرايط بلوغ مثل اقتصادي را نداريد بهتر است در ازدواج خود به این سرعت کمی تجديد نظر کنيد البته این بدان معنا نیست که فعلا در مورد ازدواج هیچ فکری نکنید، بلکه مراد ما این است که در مورد شرائط اقتصادی و دیگر امور ضروری و اینکه دقیقا مسیرتان چیست، خانواده ی شما چقدر می توانند به شما کمک کنند و چنین اموری تامل کنید و با تامل و مسیر روشن اقدام برای ازدواج کنید.
اما توصيه پاياني هر موقع شرايط لازم را براي ازدواج داشتيد با مادر در مورد ملاک هاي انتخاب همسر صحبت کنيد بعد اگر اين خانم از هر نظر مورد تاييد بودن از طريق مادر مي توانيد براي خواستگاري اقدام کنيد. یعنی مادر یا خواهر شما می توانند به این خانم ارتباط بگیرند و با استفاده از شگردهای زنانه که خود آگاهند به صورت رسمی برای ازدواج اقدام کنند تا از همان ابتدا همه چیز از مسیر صحیح جلو برود.
نیتجه:
اگر با توجه به شرائط زندگی و خانواده مسائل اقتصادی و امور جانبی یک زندگی موفق، در قسمت ابتدایی اش برای شما حل است مثلا خانواده در حد ضرورت و نیاز می توانند در این مدت ابتدای عقد به شما کمک کنند:
1-مساله را با مادر (مراد ما بزرگتری است که معقول و منطقی می تواند در این مسیر به شما کمک کند) در میان بگذارید.
2-ذهنیت بی سند برای این خانم در ذهن خود ترسیم نکنید بلکه معقول جلو بروید و خود را آماده ی مواجه شدن با واقعیات کنید، خانواده ی او، پدر او اعتقادات او و همه ی چیزهایی که برای شما فعلا پنهان است، باید به صورت مرسوم و صحیح جلو رفته، اگر مناسب بودند بعد نسبت به ازدواج با این خانم تصمیم بگیرید.

براي راهنمايي بيشتر با سايت www.eporsesh.com بخش انلاين با کارشناس مشاور به صحبت بنشينيد تا بيشتر و بهتر راهنمايي تان کند يا با شماره 096400 بخش مشاوره تلفني مرکز، تماس بگيريد و با دادن توضيحات بيشنر راهکارهاي متناسب تر خدمت شما ارايه شود/.

با تشکر از حسن انتخاب شما

پربازدیدترین ها