رفت و آمد با کسی که با نامحرم ارتباط دارد جایز است؟

متن سوال: 
با سلام و خسته نباشيد در مورد مشکلي که برام پيش اومده ازتون راهنمايي ميخواستم. ما يه همسايه داريم که شوهرش فوت کرده و با پسر زندگي ميکنه و با مادر بنده خيلي صميمي هست و رفت و آمد زيادي داره، اما من متوجه شدم که اين خانم رابطه غير اخلاقي با مردان داره و الان اصلا دوست ندارم که بياد خودمون اما نميتونم مادرم رو قانع کنم گه اين زن آدم خوبي نيست، آيا رفت و آمد اين زن به خونه ما مشکل شرعي داره؟آيا اگه من بهش شخصا بگم که نياد و اون زن ناراحت بشه آيا گناهي مرتکب شدم؟ لطفا منو راهنمايي کنيد

سلام عليکم
صرف رفت و آمد او به خانه ي شما اگر با گناه و مفسده اي براي شما و اعضاي خانه همراه نيست و با خوف آن ها نيز همراه نيست،‌ في نفسه اشکال شرعي ندارد مگر اينکه جلوگيري از ارتباط با او موجب نهي از منکر او شود. (1)
در هر صورت اين را در نظر بگيريد که اگر تصميم گيرنده در مورد رفت و آمد او به خانه ي شما،‌ مادر شماست و شما در اين باره قدرتي نداريد،‌ وظيفه اي نخواهيد داشت.
بله اگر تنها مصداق نهي از منکر اين است که به او بگوييد به خانه ي شما نيايد در صورتي که شرائط نهي از منکر رعايت گردد ايرادي ندارد هر چند او نارحت شود. اما ما توصيه مي کنيم قبل از هر کاري جوانب امر را از نظر عرفي و شرعي در نظر بگيريد. براي اين امر مي توانيد با کارشناسان ما در سامانه ي http://www.eporsesh.com به صورت زنده گفتگو کنيد.

(1) با استفاده از نظر آيت الله بهجت موجود در:
http://portal.anhar.ir/node/12343#gsc.tab=0

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها