سلام.من معلم ابتدايي هستم.يک وسيله آموزشي درست کردم که اگه تاييد و توليد شود منبع مالي برايم خواهد داشت.ايده ي اين وسيله را از ديدن آن در دست همکارم گرفتم.البته او خيلي سريع پنهانش کرد و هيچ توضيحي نداد ولي من متوجه شدم که براي تدريس رياضي مي شود از آن اس

متن سوال: 
سلام.من معلم ابتدايي هستم.يک وسيله آموزشي درست کردم که اگه تاييد و توليد شود منبع مالي برايم خواهد داشت.ايده ي اين وسيله را از ديدن آن در دست همکارم گرفتم.البته او خيلي سريع پنهانش کرد و هيچ توضيحي نداد ولي من متوجه شدم که براي تدريس رياضي مي شود از آن استفاده کرد و حدس زدم ايشان هم براي رياضي از آن استفاده مي کنند.البته من آن وسيله را کامل تر کردم.ولي حالا نگرانم که نکند اگر پولي از اين وسيله به دستم برسد حلال نباشد. ممنون مزشوم مرا راهنمايي بفرماييد.

با سلام و تشکر از ارتباطتان با مرکز ملي پاسخگويي به سئوالات ديني :
اگر ماهيت آن طرح و ايده تغيير کرده به گونه اي که کپي صدق نمي کند، ايرادي ندارد و درآمدي که از تهيه اين وسيله آموزشي به دست مي آوريد مشکلي ندارد .
ولي اگر کليت طرح همان است به اين معنا که طرحي را او ابداع کرده و شما از طرح او استفاده کرده ايد با توجه به ماليت و اعتبار داشتن حقوق معنوي ، از صاحب طرح اجازه بگيريد.
البته شما توضيح کاملي در سوال نداده ايد و با توجه به کلياتي که در سوال مطرح کرده ايد جواب کلي همين است.
موفق و پيروز باشيد . با تشکر از اعتماد شما، اگر درباره پاسخ ارائه شده، انتقاد يا پيشنهادي داريد، نظر خود را از طريق فرم «ارسال پرسش»، ارسال نماييد. همچنين شما مي‌توانيد از طريق: ـ شماره تماس (096400)؛ ـ سامانه پيامکي (30009640) براي سؤالات فقهي؛ ـ سامانه پيامکي (30007461) براي سؤالات فقهي؛ ـ و وب سايت (http://www.askdin.com) با کارشناسان اين مرکز مرتبط شويد.
همچنين مي توانيد در سايت orsesh.com نيز با کارشناسان ما به صورت زنده گفتگو کنيد.

.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها