لطفاً درباره فرزندآوري و گسترش خانواده با وجود درامدهاي اقتصادي و مشکلات اقتصادي کنوني و بابرکت بودن نعمت فرزندآوري توضيحاتي بفرماييد

متن سوال: 
لطفاً درباره فرزندآوري و گسترش خانواده با وجود درامدهاي اقتصادي و مشکلات اقتصادي کنوني و بابرکت بودن نعمت فرزندآوري توضيحاتي بفرماييد

.


#فرزندآوری
#اقتصاد

و اينکه يک مسلمان چگونه مي تواند ضمن اينکه به کسي محتاج نباشد و زندگي فقيرانه اي هم نداشته باشد اما بتواند چندين فرزند به خانواده اش اضافه کند.

يکي از معتقدات ما مسلمانان اين است که رزق همه انسان ها به دست خداست مخصوصا فرزندي که تازه متولد مي شود رزق خود را به همراه مي آورد در قرآن از کشتن فرزندان از ترس فقر نکوهش کرده است و مي فرمايد ما شما و اولاد شما را روزي مي دهيم : وَلاتَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِيَّاهُمْ(اسراء: 31)

خداوند در قرآن در سوره هود( آيه 6 )مي‌فرمايد: "هيچ جنبنده‌اي نيست جز اينکه رزقش بر خدا واجب است، پس تقدير به گونه‌اي است که خداوند بر خود واجب کرده است که رزق را به موجودات برساند."(هود 6)

اين عبارت به اين معنا نيست که تلاش نکنيد و منتظر رسيدن روزي باشيد. چنانچه در جاي جاي متون ديني ما به جايگاه تلاش و کار براي کسب روزي، سفارش شده است وآنچه مهم است اينکه هر کس باور داشته باشد که در مسير تلاش و همتي که دارد، هرآنچه روزي اش باشد به آن مي رسد.

اما با ورود فرزند به زندگي انسان ، زندگي (به شرط اين که بر پايه دين و صلاح و رستگاري باشد) بالنده تر و پوياتر مي شود رزق و روزي آن خانواده بيشتر مي شود مطمئن باشيد با ورود فرزند به يک زندگي چيزي از مال آن خانواده کم نمي شود و با نبود او چيزي بر آن اضافه نمي شود بلکه بر عکس است.
پيامبر اکرم(صل الله علي و آله) مي فرمايند: "فرزند بخواهيد و آن را طلب کنيد؛ چرا که مايه روشني چشم و شادي قلب است.(«اُطلُبُوا الْوَلَدَ وَالْتَمِسُوهُ فَإنَّهُ قُرَّةُ الْعَینِ وَرَیحَانَةُ الْقَلْبِ» فرزند بخواهید و آن را طلب کنید؛ چرا که مایة روشنی چشم و شادی قلب است»(مکارم‌ الاخلاق، ج1، ص480)

در حديث ديگري مي فرمايند: خانه اي که در آن کودک نباشد، برکت ندارد. (کنز العمال، ج16،ص 281)

در کتاب الکافي به نقل از بکر بن صالح آمده است که فردي خدمت امام کاظم (عليه السلام) عرض کرد که: مدت 5 سال است که از فرزنددار شدن خودداي کرده ام و اين بدان جهت است که همسرم آن را ناخوش مي دارد و مي گويد: به خاطر کمي مال، پرورش آنان براي من سخت است. نظر شما چيست؟

حضرت مي فرمايند: فرزند بخواه؛ چرا که خداوند روزي آنان را مي دهد.(الکافی: ج۶، ص۳)

بله سطح زندگي افراد با هم متفاوت است يکي در رفاه بيشتر و ديگري در رفاه کمتر است اما اگر انسان بر خدا توکل کند و تلاش خود را به کار ببندد و خدا را ضامن کار خود بگيرد بدون شک در امورات زندگي رد نمي ماند بلکه گشايش براي او پيدا مي شود .

قرآن مي فرمايد: و من يتق الله يجعل له مخرجا و يرزقه من حيث لا يحتسب. (طلاق آیه 3) با حساب و کتاب هاي ما درست در نمي آيد ولي خدا از جاي نا معلوم و حساب نشده اي مي رساند به اين باور داشته باشيم و با اين اعتقادات زندگي خود را سامان دهيم.

مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی

https://eitaa.com/eporsesh

پربازدیدترین ها