محرمات ومکروهات حائض چیست؟معاشقه در حال حیض چه حکمی دارد؟

متن سوال: 
با سلام وخسته نباشيد در خصوص اينکه خانهمها در زمان عادت ماهيانه ايا ميتوانند وارد مساجد ويا زيارتگاهها شوند يا خير و در کل چه اعمالي حرام يا مکروه ميباشد همچنين در خصوص عمل زناشويي در حد معاشقه نيز توضيح فرماييدکه اشکال دارد يا خير با تشکر فروان وارزوي موفقيت.

سلام به نظر اکثر مراجع چند چيز بر حائض حرام است:

1- رساندن جايى از بدن به خط قرآن يا به اسم خدا و اسامى مبارکه پيامبران و امامان عليهم‏ السلام، به احتياط واجب حکم اسم خدا را دارد.

2- رفتن در مسجدالحرام و مسجد پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم، اگر چه از يک در داخل و از در ديگر خارج شود.

3- توقف در مساجد ديگر ولي اگر از يک در داخل و از ديگري خارج شود، يا براى برداشتن چيزى برود مانعى ندارد. و احتياط واجب آن است که در حرم امامان هم توقف نکند (اما حرم امامزادگان ايرادي ندارد)

4- گذاشتن چيزى در مسجد.

5- خواندن چهار آيه اى که سجده واجب دارند.

6- عبادتهايى که مانند نماز بايد با وضو يا غسل يا تيمم بجا آورده شود، ولى بجا آوردن عبادتهايى که وضو و غسل و تيمم براى ‏آنها لازم نيست، مانند نماز ميت، مانعى ندارد.

7- جماع کردن در فرج، که هم براى مرد حرام است و هم براى زن، اگر چه به مقدار ختنه‏ گاه داخل شود و منى هم بيرون نيايد، بلکه احتياط واجب آن است که مقدار کمتر از ختنه‏ گاه را هم داخل نکند.

8-خواندن و همراه داشتن قرآن و رساندن جايى از بدن به حاشيه و ما بين خط هاى قرآن و نيز خضاب کردن به حنا و مانند آن براى حائض مکروه است.

9-معاشقه ايرادي ندارد هر چند لذت بردن از ناف تا زانو کراهت دارد.

موفق باشيد.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها