من سربازم و آب در دسترس ما، خیلی کم است، میتوانم به جای غسل تیمم کنم؟

متن سوال: 
سلام خسته نباشيد من سربازم و الان بالاي کوهي هستم که آب کافي در دسترس مان نيست و من غسل جنابت برايم واجب شده و از آنجايي که ما هر ?? روز يکبار حمام ميرويم سوال من اين است که من چه کار کنم من نماز ميخوانم و اين مسئله من را اذيت کرده ممنون ميشم راهنمايي ام کنيد

سلام عليکم
به این سه مساله دقت کنید:
1- در صورتيکه آب را در وضو يا غسل صرف نمايد بترسد خودش فعلاً يا بعداً به تشنگي كه باعث تلف يا بيماريش مي‌شود، يا تحمّلش سختي فوق العاده دارد، مبتلا خواهد شد در اينصورت بجاي غسل، تيمم نمايد. (1)
2- اگر استعمال آب موجب مرگ او باشد، یا از استعمال آن بیماری یا عیبی در او پدید آید، یا بیماری‌‌اش طول بكشد یا شدّت پیدا كند، یا به سختی معالجه شود، باید تیمّم نماید. ولی اگر بتواند ضرر آب را به طوری بر طرف كند، مثل اینكه آب را گرم كند، باید این كار را بكند و وضو بگیرد و در مواردی كه غسل لازم است، غسل كند. (2)
3- اگر تهیه كردن آب یا استعمال آن برای او سختی فوق العاده داشته باشد كه معمولاً تحمّل نمی‌‌شود، می‌تواند تیمّم كند ولی اگر تحمّل كند و وضو بگیرد و یا غسل كند، وضو و غسل او صحیح است. (3)
بر اساس این سه مساله می توانید وظیفه ی خود را معین کنید. اگر مصداقی از این سه مساله هستید و همانطور که در متن بالا توضیح داده شد هیچ راهی هم برای حل مساله در دسترس نیست، تیمم کنید. انشاءالله سلامت وموفق باشيد.
1. رساله ي جامع آيه الله سيستاني مسأله 813
2. همان مسأله ۸۰۸
3. همان سأله ۸۱۲

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها