من مدت چند سال است با مردي متاهل در ارتباطم مدتي هست که عذاب وجدان شديد گرفته ام و فکر ميکنم گناهي مرتکب شده ام؟

متن سوال: 
با سلام سوالي که خدمتتون داشتم در رابطه با ازدواج موقت دختران باکره هست. من مدت چند سال است با مردي متاهل در ارتباطم ،در واقع صيغه محرميت خوانده ايم. رابطه ما صرفا براي رفع نيازهاي جنسي و عاطفي هست و به نيت ازدواج نيست. و هر زمان شرايط ازدواج من فراهم شد رابطه قطع خواهد شد. درحال حاضر با هيچکدام از خواستگارهايي که داشتم قسمت نشده. ايشان هم بسيار معتقد و منطقي هستند و کاملا عدالت را بين من و همسرشان رعايت ميکند. مدتي هست که عذاب وجدان شديد گرفته ام و فکر ميکنم گناهي مرتکب شده ام که شرايط ازدواج برايم فراهم نميشود. قبلا هم يکبار همچين حسي پيدا کردم و جدا شدم ولي يکسال و نيم گذشت و همچنان شرايط ازدواج فراهم نشد و باعث شد من مجددا ارتباطم را با ايشان شروع کنم. دچار سردرگمي شده ام و نميدانم چه کاري درست است؟؟ از طرفي نيازهاي مالي عاطفي جنسي دارم و از طرفي واقعا دوست ندارم گناهي مرتکب شوم و دوست دارم هرچه سريع تر ازدواج کنم. آيا کار من گناه است؟؟ آيا محرميت ما باطل است؟ آيا ازدواج نکردن من واقعا ربطي به ارتباط من با اين آقا دارد؟

سلام عليکم
اگر مرجع شما آيت الله موسوي اردبيلي هستند ايشان مي فرمايند:
اگر دختر باكره‏اى كه به حدّ بلوغ رسيده و رشيده است ـ يعنى مصلحت خود را تشخيص ميدهد ـ بتواند زندگانى خود را به نحو مستقل اداره كند و قدرت تصميم‏گيرى صحيح در امور زندگى خود را داشته باشد و بيم آن كه فريب بخورد در ميان نباشد، چنانچه بخواهد ازدواج كند، احتياجى به اجازه پدر يا جدّ پدرى خود ندارد و در غير اين صورت، بنابر احتياط واجب بايد از پدر يا جدّ پدرى خود اجازه بگيرد و اجازه مادر و يا برادر لازم نيست. همچنين بنابر احتياط واجب دخترى كه باكره نيست نيز همين حكم را دارد.
حال اگر شما دختري هستيد که شرائط اين مساله اي را که خدمت شما عرض کرديم داريد و شرائط شرعي ديگر عقد موقت را نيز رعايت کرده ايد (خواندن صحيح صيغه، تعيين دقيق مهريه و تعيين دقيق مدت) عقدتان با اين مرد درست است.
بله مي توانيد با مشاورين اين سامانه هم اين مساله را در ميان بگذاريد و ازنظر مشاوره اي هم نظر ايشان را جويا شويد، زيرا سواي بحث شرعي، اين رابطه و ادامه اش به صلاح شما هست يا نيست بحث ديگري است، اما جواب فقهي شما همين چند جمله اي بود که عرض کرديم. (1)
(1) مسأله ي 2830 رساله ي آيت الله موسوي اردبيلي

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها