مگر نمی گوییم که ما دو حجت داریم. عقل و پیامبران؟، خب وقتی که عدالت خداوند با عقل برای ما اثبات نمی شود چگونه به عدالت خداوند معتقد باشیم؟

متن سوال: 
مگر نمي گوييم که ما دو حجت داريم. عقل و پيامبران؟ خب وقتي که عدالت خداوند با عقل براي ما اثبات نمي شود چگونه به عدالت خداوند معتقد باشيم؟ وقتي که مي بينيم که در دنيا انسان هاي بد و شرور(مگر عده اي اندک) تا آخر زندگي مي کنند و آخر هم مي ميرند* ولي در طرف مقابل بسيارياز انسان هاي خوب هستند که دچار بسياري از سختي ها و ... هستند! *: تازه معلوم نيست که مشکلي که براي اون عده از انسان هاي بد پيش مياد عذاب خداوند باشه. ممکنه بگيد که تمام انسان هاي بد دچار عذاب مي شوند ولي وقتي که ما به چشم خودنمي بينيم چگونه باور کنيم؟

ظاهرا بي عدالتي خدا را در کلام شما بايد در همين مثال شما که دنياي ما پر از شرور و انسانهاي بد هستند ،تفسير کنيم ،ايا درسته ؟؟ بله درسته واز طرفي انسانهاي خوبي هم داريم که در اين وسط با سختيهايي در حال زندگي اند !!! اولا: خداوند به همه انسانها اين فرصت را ميدهد که هر کار اختياري را که مي خواهنددراين جهان انجام دهند والبته وعده (پاداش خدا در اخرت ) و وعيد خدا(کيفرش) در اخرت حتمي خواهد بود واين فرصتي که عرض شد را خداوند در اختيار هم خوبان قرار ميدهد وهم به قول شما بدان ،تا هيچکدام بر خدا حجتي نياورند که چرا به ما وقت نداديد والا چه کار که نميکرديم ودم از پهلواني ووو که نميزدند ( من انم که رستم بود پهلوان ) وخدا براي اينکه دهان ما رادر قيامت ببندد اين مهلت را به ما داده است اين را هم بدان که خدا راضي نشد اين دنيا را براي مومنين و پاداش کار مومنين ،قرار دهد ولذا اخرت را براي بندگانش قرار داده است کما اينکه اين دنيا را راضي نشد کيفر براي کساني قرار دهد که اهل خلاف و گناهند لذا بايد اهل ايمان صبر کنندو البته اهل گناه هم براي مدتي ،مهلت داده شده اند ولي باز از حکومت خداوندي بيرون نيستند ومورد مواخذه قرار خواهند گرفت والبته گوشه اي از اين مکافات عمل و مکافات گناه رادر دنيا ميبينند و ما هم ميشه ببينيم منتها کافي است که چشم مان را باز کنيم وببينيم، ولي عمده کيفرها، بله به قول شما نسيه است وما کيفرش رادر دنيا نميبينيم ولي مطمئن باش که وعده خداوند حق است واو تخلف نخواهد کرد پس در نتيجه خداوند در سه قلمرو عدات داشته وحتما هم مورد توجه عقل است منتها بايد کمي تعقل و تفکر کرد 1: خداوند در تکوين وخلقت ما ،عدالت را ،رعايت کرد وما رادر بهترين قواره و قوام ،خلق نمود 2: در تشريع هم خداوند عدالت را رعايت نمود وقوانين و دستوراتي که داده است در باره ما ظلم نکرده است 3: ونيز در روز قيامت وروز جزاء هم نسبت به کسي ظلم ،نخواهد کرد ووعده داده است که به خوبان وخوب کاران پاداش خوب و خير و به بد کاران ،کيفر و عذاب خواهد داد واين عين عدالت است وعقل اين رادرک ميکند موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها