میتوانم به بدن نامزدم دست بزنم؟

متن سوال: 
من و نامزدم يک ماه ديگر تاريخ عقدمان است. و قرار بود همين ماه باشد اما بخاطر مسافرتي که پيش امد عقب افتاد. خانواده ها کاملا راضي هستند و بله برون انجام شده و تاريخ عقد هم مشخص است. سوال بنده اين است که ايا الان که من و نامزدم براي خريدهاي عقدو مراسم تمام روز باهم هستيم و با توجه به رضايت کامل خانواده ها، آيا مي توانيم در حد محرميت با هم تماس فيزيکي داشته باشيم ياخير؟

با سلام وتشکر از ارتباطتان با مرکز ملي پاسخگويي ديني:
اگر دختر وپسري قصد داشته باشند با يكديگر ازدواج بكنند ولي هيچ گونه صيغه محرميتي بين آنان منعقد نشده باشد،دختر و پسر به يكديگر نامحرم هستند و هيچگونه فرقي با ديگر نامحرمها ندارند. در نتيجه: نگاه كردن به قصد لذّت به يكديگر، دست دادن و يا هر گونه تماس بدنى، عدم رعايت حجاب و پوشش كافي در مقابل يكديگر، و اختلاط به گونه اي كه معمولاً زن و شوهرها با يكديگر دارند و خلاصه هرگونه روابطي كه بين دو نامحرم حرام باشد از مواردي است كه هر يك از دختر و يا پسر بايد از آن پرهيز كنند. رضايت خانواده ها ملاک محرميت نيست به فتواي غالب مراجع تقليد، ازدواج دختر باكره نياز به اذن پدر و يا جد پدري دارد.
رساله مراجع.ج2.مساله2363 ومساله2376
موفق و پيروز باشيد .
با تشکر از اعتماد شما، اگر درباره پاسخ ارائه شده، انتقاد يا پيشنهادي داريد، نظر خود را از طريق فرم «ارسال پرسش»، ارسال نماييد. همچنين شما مي‌توانيد از طريق: ـ شماره تماس (096400)؛ ـ سامانه پيامکي (30009640) براي سؤالات فقهي؛ ـ سامانه پيامکي (30007461) براي سؤالات فقهي؛ ـ و وب سايت (eporsesh.com) با کارشناسان اين مرکز مرتبط شويد.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها