ویژه نامه وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها

ویژه نامه وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها

ویژه نامه حضرت خدیجه سلام الله علیها

مقدمه

حضرت خَدیجَه سلام الله علیها دختر خُوَیلِد معروف به خدیجه کبری و ام المؤمنین، نخستین همسر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و مادر حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است. خدیجه سلام الله علیها قبل از بعثت با حضرت محمد صلی الله علیه و آله ازدواج کرد و اولین زن و به عقیده برخی از صاحب نظران اولین فردی است که به وی ایمان آورد. خدیجه سلام الله علیها همه ثروت خویش را در راه نشر اسلام استفاده کرد. پیامبر صلی الله علیه و آله در طول حیات او همسری دیگری برنگزید و پس از درگذشت وی همواره از او با نیکی بسیار یاد می‌کرد.

پیامبر صلی الله علیه و آله از خدیجه ۲ پسر به نام‌های قاسم و عبدالله و ۴ دختر به نام‌های زینب، رقیه، ام کلثوم و فاطمه سلام الله علیها داشت. با این وصف همه فرزندان پیامبر صلی الله علیه و آله به جز ابراهیم، از خدیجه سلام الله علیها بودند.

خدیجه سلام الله علیها سه سال قبل از هجرت و در شصت و پنج سالگی چشم از جهان فرو بست. پیامبر صلی الله علیه و آله او را در قبرستان معلاة در دامنه «کوه حجون» که بر فراز شهر مکه است به خاک سپرد.

این مجموعه که از پرسش و پاسخ هایی درباب شخصت آن بانوی گرامی، مطرح شده، فراهم آمده تلاشی است برای آشنایی بیشتر با این شخصیت جلیل القدر.

امید که این تلاش مقبول خداوند واقع شود.

دانلود ویژه نامه 

لینک: 

پربازدیدترین ها