پدر و مادرم دعوا میکنند من چه کاری باید انجام دهم

متن سوال: 
باسلام .دختري 26 ساله هستم و مجرد که با پدر و مادرم زندگي ميکنم.پدر و مادر من با يکديگر در بسياري از مسائل اختلاف نظر دارند و اکثر مواقع با هم قهر هستنددر واقع مي توان گفت که جدايي عاطفي از هم دارند و درست است که زير يک سقف زندگي ميکنند و باهم شام و نهار و فعاليتهاي ديگر انجام مي دهيم و به مهماني مي رويم اما آنها يا باهم قهرند يا باهم در حال دعوا و مشاجره هستند.مسئله اي که براي من پيش آمده اين است که مادرم از من مي خواهد که وظايف عادي ام را نسبت به پدرم انجام ندهم مثلا براي پدرم صبحانه نياورم يا وقتي پدرم نسبت به او بي احترامي مي کند من هم با پدرم رفتار صحيحي نداشته باشم.مادرم مي گويد چرا وقتي پدرت به من بي احترامي مي کندبراي او صبحانه مي آوري يا با او با محبت حرف ميزني و سر همين مسئله اکثر اوقات با من دعوا مي کند و به شدت اعصاب مرا به هم ريخته لطفا مرا راهنمايي کنيد.چون من هر دوي آنها را دوست دارم و در عين حال مي دانم که هر دوي آنها رفتارهاي غلطي در رابطه با يکديگر دارند و به هم بي احترامي مي کنند.

سلام پرسشگر محترم.
احترام پدر و مادر لازم است، در درگيري پدر و مادر نبايد دخالت کرد مگر اين که هنر و علم و توانائي آن را داشته باشيد، مسائل خانوادگي دقيق است، منطق، نرمي، محبت و ظرافت لازم دارد و نيز شناخت روحيات اشخاصي که با اين مسئله درگير هستند. اگر براي شما امکان دارد با مادر صحبت معمولي و به دور از تنش داشته باشيد و مسئله را بررسي کنيد زيرا انعطاف زنانه معمولا کمک کننده است و بازهم پيشنهاد مشاوره دهيد.
دنيا محل سرايت است يعني خانه اي است بزرگ که معمولا در آن پيوند وجود دارد و هنر تفکيک مسائل را هرکس بلد نيست، لذا براي اين درد دل بهترين کار مشاوره حضوري رفتن است.فرزندان مشاوره برويد گاهي تنها گذاشتن پدر و مادر تنش بين آنها را کم مي کند با کمک مشاور بهترين راه را انتخاب کنيد. بدانيد کمي درمان اين مشکل زمان بر است، اما غير ممکن نيست.سريع نااميد نشويد و مسائل را درست بنگريد و درست تحليل کنيد از بودن در کنار پدر و مادر، احساس حقارت نکنيد. بزرگي در درون است او را بيابيد شما عظيمتر از آني هستيد که مي انديشيد.مادر نمي تواند و نبايد مانع احترام گذاري و پذيرائي شما از پدر شود با ورزش و تفريح و استراحت بجا سطح تحمل خود را افزايش دهيد. موفق باشيد .

پربازدیدترین ها