پیش گویی با قرآن امکان دارد؟

متن سوال: 
چندی پیش کسی را معرفی کردند که از روی قرآن گذشته و حال و آینده را می گفت و گاهی راهنمایی هایی نیز می کرد. ایشان بسیار سرشان شلوغ است و در قبال این کار هزینه ای نیز باید پرداخت کنید که البته چندان زیاد نیست. ولی قبل از آن این کار را نمی کنند. خودشان هم می گویند از بچگی چیزهایی به من الهام می شود. تا کنون چندین نفر از آشنایان با ایشان تماس گرفته و می گویند بسیار درست می گوید مخصوصا از گذشته و حال. حتی پیش آمده که اسم شخصی در نزدیکی شان را هم گفته است. یا پیش آمدهای خاصی که رفته است. یا مثلا فلانی فلان ماشین را عوض کرده و آن یکی را خریده است (با ذکر اسم ماشین!) این که سوال پرسیدم به این دلیل بود که به من گفت فلانی دارد دور از چشم کار خلافی می کند و از او دوری کن. و در آخر اسم چند مرد را بردند که در زندگی من می آیند که البته هیچ کدام را نمی شناختم. یک سری چیزها را درست گفتند والبته شانسی هم نبود چون چیزهایی خاص بود و یک سری را نیز اشتباه. می خواستم بدانم چنین چیزی ممکن است؟ خبرهای بدی که برایم دادند آیا اتفاق می افتد؟ آیا ممکن است از روی قرآن یا چیز دیگری آینده را پیش بینی کرد؟ و اگر نمی شود چرا برای بسیاری از اطرافیانم درست در آمده بود. در صورتی که آن شخص تلفنی پاسخ می داد و هیچ چیز از ما نمی دانست؟

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
مطالب آن فرد به شما و اطرافيانتان، كه بخشي درست و بخشي هم نادرست بوده است، مي توان با احتمالات مختلفي بررسي كرد كه اين پاسخ ظرفيت بررسي آن را ندارد.
به عنوان مثال در خوش بينانه ترين حالت مي توان گفت آن فرد بر اثر رياضت و يا به صورت خدادادي مورد الهام واقع مي شود. البته در اين احتمال نيز الهي بودن يا شيطاني بودن اين حالات مشخص نيست.
و يا مي تواند با شگردهاي خاصي اطلاعاتي به دست آورده و مطالبي را نيز به صورت حدس بيان كند كه اتفاقا برخي درست از آب در مي آيد.
ممكن هم است با جن در ارتباط باشد و اين مطالب را آنها برايش نقل مي كنند و مطالبي كه مربوط به گذشته است درست از آب در مي آيد و مطالب مربوط به آينده اشتباه مي شود چون جن نيز از آينده خبر ندارد.
به هر حال آنچه كه واضح است چنين حرفها و پيشگوئي هائي صحت صد در صد ندارند و شما اگر مقداري هم نگران هستيد مي توانيد با صدقه دادن و يا قرباني كردن،نگراني خود را مرتفع كنيد.
علاوه بر اين گناهي كه آن فرد پيشگو از كسي كه شما آنرا مي شناسيد بيان كرده، در صورت صحت حكم غيبت را براي وي داشته و در صورت دروغ بودن حكم تهمت را دارد كه در هر دو صورت كار خلاف و حرام است. در حالي كه اولياء خداوند با گناه، كار خود را پيش نمي برند.
توصيه ما به شما اين است كه وقت شريف خود را صرف چنين اموري نكنيد و با توكل بر خدا، اميد به آينده اي سراسر سعادت براي خود و خانواده خود داشته باشيد.
براي توضيح بيشتر مي توانيد با بخش تلفني مركز (096400) تماس بگيريد.

پربازدیدترین ها