چرا زنان از تمکین شوهر سرباز می زنند؟

متن سوال: 
چرا زنان از تمکین شوهر سرباز می زنند؟

چرا زنان از تمکین شوهر سرباز می زنند؟
سلام.پرسشگر محترم
همانطور که می دانید تمکین وظیفه زن و حق شوهر است یعنی زن باید هر وقت شوهر درخواست رابطه جنسی داد اگر عذر شرعی نداشته باشد، در برابر شوهرش تسلیم باشد و تمکین داشته باشد.اما آنچه در این نوع سوال ها و مشکلات قابل توجه است علت تمکین نکردن است،معمولا علل عدم تمکین متعدد و مختلف است و تا علت مشخص نشود و رفع نگردد مشکل برطرف نمی شود لذا حتما باید هردو نفر مشاوره حضوری بروید تا ریشه یابی شود و علت مرتفع گردد.
نکاتی را دررابطه با عم تمکین زنان بیان می کنیم امید که مفید باشد: (البته تاکید می کنیم نگاه ما به این سوال بعد مشاوره‌ای آن است و بحث فقهی و حکم شرعی‌اش ابتدا به صورت خلاصه بیان شد اما تفصیلات بیشتر بحث فقهی و حکم شرعی جداگانه باید بررسی گردد.)
1-در تمکین حسن معاشرت مرد کمک کننده است که زن بهتر بتواند حق تمکین را رعایت کند.لذا اگر زن و شوهر اختلافی دارند باید مشاوره حضوری بروند تا مشکل حل شود.نه این که شوهر جدا بخوابد و بعد ادعا کند زن باید تمکین کند.از حسن اخلاق شخصی خود مطمئن شوید.
2-عدم تمکین زن،می تواند نشانه سرد مزاجی زن باشد که نیازمند به دکتر و دارو است.
3-عدم تمکین زن می تواند نشانه ضعف شوهردر ابهت و صلابت نیز باشد.پس بیش از آنکه نشانه گستاخی زن باشد شاید نشانه ضعف اخلاقی شوهر باشد.
4- به سن خود وسن همسر توجه داشته باشید و مراعات حال او را نیز بنمایید.شاید با کمی صحبت بتوانید در مقدار و تعداد تمکین به توافق برسید.
5-در ارتباط با همسرظرافت و لطافت را رعایت کنید و از خشونت پرهیز کنید،با رفتار و نوازش میل خود را منتقل کنید.مقداري از ارتباط جنسي فطري است و مقداري آموختني،دانسته هاي خود را افزايش دهيد و از درستي اطلاعات جنسي که داريد مطمئن شويد.در نوشته نمی توان همه مراحل ارتباط عاطفی جنسی با همسر را منتقل کرد.لذا تدریج و تلطیف را رعایت کنید.شاید عدم تمکین درمان شود.
رابطه جنسي دقيق است خصوصا که دراين زمينه زن و مرد يک حس ندارند فقط در برخي جهات مشترکند.مرد معمولا آغازگر است و زن پاسخ مي دهد،لذا آرامش و نرمي و تدريج را مرد باید رعايت کند،با تدريج و ظرافت رفتار کنید تا زن نیز خاطره خوش جنسی داشته باشد.نوازش برای زنان مطلوب است.
6-از رفتارهای غلط معاشرتی پرهیز کنید بچه گانه رفتار نکنید زیرا شخصیت مرد را در ذهن زن پایین می آورد و در رابطه جنسی تاثیرمنفی می گذارد. هرکدام از زن و شوهر در فراهم نمودن زمينه جنسی،باید هم را ياري دهند.سعی کنید بدن و دهان شما بوی بدی ندهد.
7-مکان و زمان باید برای رابطه جنسی مناسب باشد و زن نگران امنیت و یا شنیده شدن صدای خود نباشد. نور اتاق باید طبق نظر زن و مرد باشد. دانستن نقاط حساس بدن یکديگر مهم و ضروري است.
8-مردان معمولا زود ارضاء می شوند و زنان دیرتر لذا باید مردان بفکر ارضاء زنان نیز باشند.
برای این که مطالب دقیق و درست بیان شود پیشنهاد می دهیم مشاوره حضوری بروید تا مطالب در ابهام کلمات و حیاء واژه ها نامفهوم باقی نماند.و در صورتی که سوالی پیش آمد راحت بتوانید مطرح نمایید.در مشاوره می توان با خصوصیات و اطلاعات شخصی شما بیشتر آشنا شد و بهتر راهنمائی کرد.رابطه جنسی را سرسری نگیرید بدانید رضایت در این قسمت سرایت به بقیه جهات زندگی می کند.حتما راه لذت بردن و به لذت رساندن را بیاموزید. موفق باشید.

پربازدیدترین ها