چرا ملاها و روضه خوان ها و مداح ها تو محرم پول می گیرند . ؟

متن سوال: 
.آقا یه سوال؟؟؟؟ چرا ملاها و روضه خوان ها و مداح ها تو محرم پول می گیرند . آشپز مفتی آشپزی می کنه آبدارچی هییت مفتی چایی می ریزه تکیه و حسینیه مفتی جارو کشی و نطافت میشه سیم کش برای کارهای برقی مفتی کار کنه که برا امام حسینه و و و ... خوب خود اینها چرا پول می گیرند مگه برا امام حسین نمی خونند مگر خودشون نمی گن اجرت با امام حسین خوب خودشون هم مفتی بخونند اون دنیا اجر و اجرتشون را بگیرند. اصلا نکنه خودشون میدونند اون ور واسه این چیزها خبری نیست؟ "

 

سلام وقت شما بخیر

1. فرض هایی که مبنای شبهه بر آن قرار گرفته صحیح نیست و طبعا نتیجه گیری حاصل از فرض ها هم صحت ندارد!
2. تمام افراد برای امور مجالس امام حسین (ع) رایگان کار نمی کنند و از طرفی هم تمام سخنرانان و مداحان هم اجرت مطالبه نمی کنند! 
3. اکثریت اهل منبر و مداحان مبلغی تعیین نمی کنند، بلکه متولیان مجالس در صورت تمایل در راستای تکریم آنها در بزرگداشت شعائر مذهبی، خودشان مبلغی را تقدیم آنها می کنند!
4. پرداخت هدیه یا صله به خادمان این مراسمها سیره اهل بیت(ع) و جهت تکریم آنهاست که در آن فرقی بین سخنران و آبدارچی هم نیست!
5. خدمات رایگان اغلب افراد در مجالس، جزو حرفه آنان نیست! بسیاری از روحانیون و مداحان پیشقدم و داوطلب فعالیتهایی چون جاروکشی، توزیع چای، آشپزی و... در هیئات ها هستند!
6. یک سخنران از مدتها قبل برای مراسم تحقیق و مطالعه دارد و زمان صرف می کند؛ غالب مداحان نیز اوقاتی را صرف مطالعه و تمرین می کنند.
7. گرفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟!
8. شاید عده کمی رفتاری در خور این مجالس نداشته باشند، اما یقینا جمع بستن تمام افراد با رفتار بخشی کوچک، مغلطه شبهه افکنان است!

پربازدیدترین ها