چرا پیامبری در اروپا یا آفریقا مبعوث نشد؟ چرا پیامبران فقط در منطقه خاورمیانه بوده اند؟

متن سوال: 
چرا پیامبری در اروپا یا آفریقا مبعوث نشد؟ چرا پیامبران فقط در منطقه خاورمیانه بوده اند؟

.

سلام وقت شما بخیر

 سعی می کنیم، به منابع دینی استناد نکنیم. در حالی که اگر از منابع دینی استفاده نماییم بخوبی می توان علت بعثت را توضیح داد بااین حال به نظریات غربی ها رجوع می کنیم

1⃣رابرت هیوم در کتاب ادیان زنده جهان می گوید: در تاریخ بشر هرگز قبیله ای وجود نداشته که به گونه ای دین نداشته باشد. وی می گوید: دین وجه امتیاز اصلی بشر (با حیوانات) است

   

2⃣وی می گوید: آسیا محل تولد تمام ادیان زنده جهان است.
 اما از تعدادی از ادیان مرده در بقیه نقاط جهان نام می برد که نشان می دهد انبیا به عنوان دارندگان دین الاهی در همه مکان هایی که انسان هایی زندگی کرده اند وجود داشته اند. وی می گوید: "... ادیان مصر قدیم در افریقا، ادیان مکزیک و پروی باستان در آمریکا و ...".

 

3⃣به آمریکای لاتین می رویم. دینی که در آنها نشانه های یکتاپرستی در ابتدا و سپس تحریف مشاهده شده.
به افریقا می رویم. (در روایات از پیامبری سیاه پوست نام برده شده اما روایات محل بحث ما نیست). چه کسی است که از اهمیت سخن آمده از آسمان ها در بین اقوام بدوی آفریقایی بی اطلاع باشد؟

 

4⃣به چین رجوع می کنیم. اگر بگوییم شرق آسیای کنونی به خودی خود یک دنیای انسانی مجزاست چندان به گزاف نگفته ایم. فرهنگ و تمدنی که بسیار تلاش شده از صفحات تاریخ حذف شود. تفاوت زبانی شرق آسیا نیز خود دلیلی دیگر بر دوری از یک جهان انسانی جذاب بوده. در کاوش از تاریخ باستانی چین به دو کتاب برمی خوریم:
چن (chen) و توئی بئی تو (tui bei tu) این دو کتاب محتوایی شبیه به سخن از جهانی دیگر دارند. کتبی که در دوران ابتدایی چین کمونیست به سبب ضدیت با ماده گرایی جزو کتب اصلی ممنوعه بودند.

5⃣در انتها به اروپا رجوع می کنیم. می بینیم که در بین قوم سلتیک باستان، طبقه ای روحانی وجود داشته که به نوعی از جهان غیرمادی خبر می آوردند.

 

6⃣شمن ها روحانیان دین باستانی اقوام ترک زبان در آسیای میانه بودند که اکنون نیز در برخی از نقاط دورافتاده روسیه هستند و به سبب رازداری بسیار از دینشان داده های اندکی وجود دارد. یکی از دوستان آذری زبان که گذارشان به آن طرفها افتاده بود و به سبب ترک بودن تحویلش گرفته بودند!  از نوعی رابطه با جهان غیرمادی و مفاهیم دینی آمیخته با شرک سخن می گفت.

 

7⃣به هر سوی جهان می نگریم نشانه هایی بسیار روشن از وجود رسولانی از سوی جهان غیرمادی می بینیم. به سبب امر تحریف و بدعت در دین بسیاری از نشانه ها آمیخته با خرافات، افسانه ها و شرک پرستی ها شده. اما اندیشمندان دین شناسی و مردم شناسی غربی مشترکات بسیاری حول مسأله ای به نام توحید اولیه و جهان غیرمادی=جهان آسمان ها= جهان مردگان= جهان حقیقی=جهان روحانی در فرهنگ، هنجارها و ساختارهای باقی مانده از آنها را یافته اند.

منبع: رابرت هیوم، ادیان زنده جهان، ص 17.  صفحه 29
منبع : مباهله قرن ۲۱

پربازدیدترین ها