ژتون غذای امام رضا را به من دادند که به مسافر کناری بدهم، یادم رفت و بعدا خودم آن غذا را گرفته و مصرف کردم، تکلیفم چیست؟

متن سوال: 
من ديروز از نيشابور با اتوبوس به سمت مشهد آمدم در عوارضي اتبوس توقف کرد و فردي ژيتون غذاي حضرت رضا ع به ما داد در کنار من فردي 25 الي 30 ساله خواب بود که من اورا نميشناختم و آن فرد ژيتون اورا ب من داد منم هم چون ديدم اين طفل خواب است بيدارش نکردم و ژيتونش در دست من ماند تا اينکه اتوبوس توقف کرد و من پياده شدم و يادم آمد ژيتونش دستم ماند. چون اطلاعي از اين طفل نداشتم کجا بود و تايم ژيتون براي امروز بود مجبور به مصرفش شدم که با يکي از بستگان رفتيم.حال خواستم ببينم براي اينکه ديني و حقي از اين طفل بر گردن من نباشد چه کاري انجام دهم صدقه اي براي او بدهم مورد قبول هست يا نه لطفن راهنمايي نماييد. ممنون و سپاس گزارم

سلام
1- نسبت به آن مسافر که خواب بوده است شما مدیون نیستید، (1).
2- چون معلوم نیست، شما از طرف رستوران حضرت رضا ع اجازه ی گرفتن اين غذا را داشته ايد، یا نه؟ با مسوولین آنجا که امکان نظر دادن در این امور را دارند، ارتباط برقرار کنيد، اگر اعلام کنند مجاز به گرفتن این غذا نبوده اید به همان جا برگردانید کافیست و اگر هم اعلام رضایت کردند تکلیفی ندارید. (2)
1. با استفاده از تحرير الوسيله امام خميني، کتاب الهبه، مساله ۳. يشترط فى صحة الهبة قبض الموهوب له، )
2. سوال از دفتر مرجع 02537746666.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها