نکته يکم: اگر به رواياتي که بيانگر اجر و ثواب زيارت امام حسين ع و ساير معصومين عليهم السلام هستند دقت شود، ديده مي شود که شرط آن داشتن معرفت است يعني اگر کسي با معرفت قبر امام عليه السلام را زيارت کند آن اجر و پاداش نصيبش مي شود. نکته دوم: توجه داشته باشيد که زيارت معصومين عليهم السلام هم نوعي بازگشت به خداوند است همچنان که منظور از توبه هم بازگشت به خداوند است، پس زيارت از اين منظر نوعي توبه محسوب مي شود، اگر اين گونه است، خود خداوند وعده داده است که تمام گناهان را با توبه مي بخشد( الزمر - 53) حال جاي اين سوال است آيا اين آيه که صراحتاً وعده بخشش تمام گناهان را مي دهد مي تواند دست آويزي براي گناه کردن شود؟!!! يعني فرد بگويد بسيار خوب ما هم گناه مي کنيم و بعد توبه مي کنيم؟ مسلماً پاسخ منفي است، چراکه معلوم نيست بعد از انجام گناه، فرصت توبه را داشته باشد، به همين صورت وقتي کسي گناه مي کند معلوم نيست خداوند توفيق زيارت مقبول را نصيبش فرمايد.
نظر خودتان را ارسال کنید