سلام وقت شما بخير هر آبي که از انسان خارج مي شود مني نيست و باعث جنابت نمي شود.
آبهايي که از انسان خارج مي شود پنج قسم است.
1- بول:
2-منى: آبى است که در اوج شهوت (ارگاسم) خارج مي شود و به دنبال آن بدن سست مي شود و انسان لذت مي برد.
3- مذى: آبى است که نوعا هنگام تحريک مختصر جنسى و بعد از آن خارج مىشود.
4- وذى: آبى است که بعد از خروج منى خارج مىشود.
5- ودى: آب سفيد رنگي است که بعد از بول کردن خارج مىگردد.
حکم آبها:
1- بول و مني نجس است و طهارت لازم دارد. با خروج مني غسل جنابت نيز به انسان واجب مي شود.
2- آبي که گاهي بعد از شوخي با همسريا تحريک شهوت از هر طريقي, بدون ارگاسم، خارج مي شود( مذي)پاک است و غسل ندارد و وضو و غسل را باطل نمي کند.
3- آبي که گاهي بعد از بول خارج مي شود( ودي) و شباهت به مني دارد آن هم موجب غسل نمي شود، ولي اگر يقين داشته باشد که با بول برخورد داشته, نجس است و لازم است محل خروج را تطهير شود.
4- همين طور آبي که گاهي بعد از مني بيرون مي آيد و به آن (وذي) مي گويند, به خودي خود پاک است و موجب غسل نمي شود, اگرچه شخص قبل از آن به واسطه خروج مني جنب شده و به غسل نياز دارد. بنابراين هر آبي که از بدن خارج مي شود حکم مني را ندارد و موجب غسل نمي شود. نشانه هاي مني در مردان: T}همه مراجع (به جز آيات عظام بهجت، صافى و مکارم):{T
خروج منى در مرد داراى سه نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد.
2. با جستن بيرون آيد.
3. بدن سست شود. اگر هيچ يک از نشانههاى سه گانه و يا يکى از آنها را نداشت، حکم به منى نمىشود؛ مگر آنکه از راه ديگرى يقين کند که منى است.V
}توضيحالمسائل مراجع، م 346؛ آيتالله وحيد، توضيحالمسائل، م 352؛ آيتالله نورى، توضيحالمسائل، م 347؛ آيتالله خامنهاى، اجوبه الاستفتاءات، س 180.{V T}
آيات عظام بهجت و مکارم:{T خروج منى در مرد داراى دو نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد.
2. با جستن بيرون آيد. اگر هيچ يک از دو نشانه يا يکى از آن دو را نداشت، حکم به منى نمىشود؛ مگر آنکه از راه ديگرى يقين کند که منى است.V}آيتالله بهجت، توضيحالمسائل مراجع، م 346 و آيتالله مکارم، تعليقات على العروه، غسل الجنابه.{V T}
آيتالله صافى:{T اگر با شهوت و جستن بيرون آيد و يا با جستن بيرون آيد و بدن سست شود، آن رطوبت حکم منى را دارد و اگر هيچ يک از اين دو نشانه را نداشت، حکم به منى نمىشود؛ مگر آنکه از راه ديگرى اطمينان پيدا کند که منى است.V}توضيح المسائل، م 1352.{V اما دوست محترم خوب است بدانيدT}
همه مراجع:{لمس کردن زن نامحرم حرام است؛ خواه فاميل باشد و يا غير فاميل و خواه با قصد لذت باشد و يا بدون آن.V}
آيت اللّه خامنهاى، استفتاء، س 493؛ آيت اللّه تبريزى، استفتاءات، س1606؛ آيت اللّه صافى، جامعالاحکام، ج2، س1660؛آيت اللّه مکارم، امام خمينى، آيت اللّه نورى و آيت اللّه فاضل، تعليقات علىالعروه، (النکاح)، م40؛ آيت اللّه بهجت، توضيحالمسائل، م1934؛ آيت اللّه سيستانى، منهاجالصالحين، ج2، (النکاح)، م16؛ دفتر آيت اللّه وحيد
سولات مرتبط
آیا آب مذی احتمال بارداری زن را دارد ؟
مالیدن الت تناسلی و احساس لذت بدون خروج منی و فقط در حد خروج مذی اشکال دارد؟
نظر خودتان را ارسال کنید