از قرآن و روايات فهميده مي شود که بهشت و جهنم ابدي بوده ونهايتي براي آنها متصور نيست . زيرا درقرآن نسبت به بعضي ازگناهکاران دارد: « خالدين فيها »، « فيها خالدين » همچنين در مورد نعمتهاي بهشتي و بعضي از افراد مؤمن « فيها خالدين» يا« خالدين فيها » دارد. همچنين « اکلها دائم» ميوه هاي بهشتي هميشه هستند .« لامقطوعه و لا ممنوعه » هيچوقت قطع و منع نمي شوند .«...ماله من نفاد » تمامي ندارد .« وفاکهه کثيره » قابل زياد شدن هستند .و..... همه اينها نشان مي دهد که بهشت و جهنم هميشگي بوده و نهايتي ندارند و اين از آيات قرآن و روايات به خوبي استفاده مي شود . آنچه که احتمال دارد اتفاق بيفتد تغيير و تحولات داخلي است وطبق روايات کم وبيش از اين اتفاق ها خواهد افتاد . مثلا بعضي و بسياري از گناهکاران که گناه زيادي نداشته اند ولي شفاعت و رحمت خدا شامل حالشان نشده و يا موارد خاصي داشته اند ، بعد از تمام شدن دوره مجرميت آزاد شده و به بهشت منتقل مي شوند و لذا تغيير وتحول در جهنم زياد است وشايد بسياري از جهنم رهايي يابندو..... همچنين پاداش بهشتيان هم تغييراتي دارد و ترفيع مقام وموقعيت و..... اتفاق خواهد افتادو.... به نقل از اداره پاسخگويي آستان قدس رضوي
نظر خودتان را ارسال کنید