اين شبهه داراي دو بخش است: بخش نخست: قانون محلل ظلم به زنان است! اگر کسي بدون غرض ورزي در مباحث پيشين توجه کند به به بي پايه بودن چنين اشکالي پي خواهد برد . آيا اين که اسلام زنان را از اين که مثل لباسي در اختيار مردان هوس باز باشند ،که هر وقت بخواهند آن را به تن کنند و هر وقت بخواهند از تن بيرون آورند، نجات داده ظلم است ؟!! آيا اين که اسلام نخواسته زنان مثل توپي زير پاي مرداني هوس باز باشندکه به هر سمت بخواهند شوت کنند ظلم است؟!!! بله اگر شما اين رفتار ناشايست را عدالت بدانيد، آن قانون ظلم است و البته ما به اين ظلم افتخار ميکنيم . اسلام تنهاترين مکتب منادي نجات زنان است «خواهي بيا ببخشا خواهي برو جفا کن» در جاهليت کهن رسم بر اين بود که مرد هر چند بار که مي خواست مي توانست زنش را طلاق دهد و دوباره با او ازدواج کند و از اين طريق زنان را مورد آزار روحي قرار مي دادند ولي اين اسلام بود که با قانون طلايي خويش زنان را از بردگي چنان مردان هوس باز نجات داد . شما بگوييد کجاي اين قانون که مرد حق ندارد بيش از سه بار زنش را طلاق دهد ظلم است ؟ بخش دوم: قانون محلل استفاده ابزاري از بدن زنان براي تنبيه مردان است! ازدواج دوم زن با مرد دوم ازدواجي کاملا مستقل است و ربطي به طلاق سوم او از همسر اولش ندارد و هدف ازدواج دوم رساندن زن به شوهر اولش نيست. قانون محلل سدي ايجاد کرد بين مرد هوس باز اول و اين زن و اکنون وي آزادانه مي تواند با هر مردي که خواست ازدواج کند و اين ازدواج ربطي به همسر اولش ندارد؛ زيرا اين ازدواج،ازدواجي کاملا مستقل و بدون قصد قصد طلاق است و البته اگرتصادفا شوهر دوم فوت کرد و يا نتوانستند با تفاهم با هم زندگي کنند واز همديگر جدا شدند راه وصلت اين زن با شوهر اول مسدود نيست . اگر طبق شرايطي که در آيه 230 سوره بقره ذکر شده اگر هردو ميل به ازدواج با هم داشتند و يقين کردند که مشکلات قبلي پيش نمي آيد و مي توانند حدود و قوانين الهي را حفظ کنند و حريم خانواده را امن از افراط و تفريط ها نگه دارد مي توانند دوباره با هم ازدواج کنند و در اين جا هم زن کاملا آزاد است و مستقل. درست است که در اسلام حق طلاق به دست مرد داده شده و براي زن گريزگاهي مثل طلاق خلع جعل شده است ،اما زن در ازدواج کاملا آزاد است و حتي وليّ او هم نمي توند ازدواجي را بر او تحميل کند . و بنا بر فرض اگر ازدواج دوم مستقل هم نبود و به قصد تحليل ازدواج با همسر سابق صورت مي گرفت ،باز هم زن به ميل خود به چنين ازدواجي دست مي زند و کسي او را مجبور به ازدواج دوم نکرده است .پس سوء استفاده کجاي داستان قرار مي گيرد . اين ازدواج هيچ فرقي با بقيه ازدواج ها ندارد ، اگر اين ازدواج استفاده ابزاري از بدن زن باشد پس همه ازدواج ها سوء استفاده از بدن زنان و ظلم به آنان است. منبع: اخلاق جنسي در اسلام و جهان غرب، استاد شهيد مطهري سايت نقد شبهات قرآن: http://shobheha.blogfa.com/cat-20.aspx http://shobheha.blogfa.com/post-36.aspx
نظر خودتان را ارسال کنید